Jetboard to „zmotoryzowana deska surfingowa”. Jednak z odpowiednią mocą.
Odrzutowo-strumieniowy napęd rozpędza deskę do prędkości praktycznie nieosiągalnych dla tradycyjnej deski surfingowej.
Napęd skonstruowany wg.najwyższych standardów technicznych jest w pełni zintegrowany w kadłubie i umieszczony w jego środkowej części. Jego własności hydrodynamiczne pozwalają na zwrotne manewry i jazdę „w ślizgu”.
Igniter 2000 jest pierwszym seryjnym modelem Powerski Jetboards TM.Ma znacznie bardziej kompaktową budowę niż pierwsze prototypy. Powstał po wieloletnich próbach i badaniach.
Konstrukcja modelu Igniter 2000 powstała na skutek wyników testów dokonywanych z różnymi prototypami. Do pokonania było bardzo wiele przeszkód , które dopiero usunięto poprzez wynalezienie tego najnowszego modelu silnika. Kształt deski ulegał również wielu przeobrażeniom zanim osiągnął formę modelu Igniter. Zastosowano do tego najnowocześniejsze osiągnięcia komputerowej techniki projektowej.
Na dziobie Jetboardu umocowany jest stabilny kabel zakończony uchwytem (rękojeścią). W nowoczesnej high-tec rękojeści zintegrowane są przyciski Start ,Gaz oraz wskaźnik prędkości. Regulacji prędkości można dokonywać zarówno lewą jak i prawą ręką. Linka bezpieczeństwa unieruchamia silnik po upadku. Zmiana kierunku jazdy następuje poprzez balansowanie ciałem.
Najistotniejszym elementem Jetboardu jest silnik. Tylko dzięki wynalezieniu ekstremalnie małego i mocnego silnika mógł powstać między innymi Igniter 2000. Zastosowana tam technologia spowodowała przyznanie firmie Powerski renomowanej amerykańskiej nagrody – Popular Mechanics Design and Engineering Award 2000.
Konstruowanie silnika trwało ponad 10 lat i dlatego jest zabezpieczone patentami na całym świecie. Kamieniem milowym w budowie tego silnika było użycie substancji o nazwie Boralyn TM (Aluminium , Boron , Carbide Keramik ).
Silnik ten został wynaleziony przez Pana Bob Montgomery i Björn Elvin. Najważniejszym celem była realizacja silnika lekkiego, kompaktowego, mocnego i w pełni zintegrowanego z kadłubem.
Pierwsza seria wyposażona jest w 1-cylindrowy 2-suwowy silnik 40-konny o pojemności 250 ccm, osiągający 8000 obrotów/min. Blok silnika wykonany jest z aluminium i waży ca.18,2 kg.
W trakcie ukończenia jest silnik 4-suwowy o podobnych wymiarach i wadze, jednak poprzez zmniejszoną emisję spalin i bardziej cichą pracę. Podsumowując, jest bardziej przyjazny dla środowiska.
Zapytania z całego świata o ten silnik (nawet dla innych zastosowań) potwierdzają tylko wysoką technologię.
Dane techniczne
|