Active Holidays

czyli aktywny wypoczynek dla amatorów ruchu

Navigation

  • Strona główna
  • Sporty Ekstremalne
  • Sporty wodne
  • Rowery
  • Trening
  • Rekreacja
  • Kontakt

Szkolenie samolotowe

Szkolenie samolotowe – informacje ogólne

samolot ultralekkiSamolotowa Licencja Turystyczna PPL(A) (z angielskiego – Private Pilot Licence(Aeroplane)) jest pierwszym i niezbędnym etapem do kariery pilota myśliwca czy samolotu liniowego, ale także pilota prywatnego, Szkolenia samolotowe organizowane przez aerokluby, teoretyczne i praktyczne, umożliwiają zdobycie licencji pilota turystycznego PPL(A). Kursantom, którzy mają już doświadczenie w szybowaniu, będzie o wiele łatwiej stać się licencjonowanym pilotem turystycznym. Podobnie jak w szkoleniu szybowcowym, w szkoleniu samolotowym przed rozpoczęciem nauki praktycznej należy ukończyć teoretyczny kurs samolotowy. Program obejmuje 130 godzin wykładów, a dla pilotów chcących się przeszkolić z szybowców na samoloty 72 godzin. Możliwe jest odbycie szkolenia teoretycznego w trybie zaocznym. Zapraszamy do odwiedzania aeroklubów i wykonania lotów zapoznawczych na lotnisku – pomogą w podjęciu ostatecznej decyzji i sprawią, że będziesz pewny, że chcesz to robić.

Wymogi stawiane kursantowi szkolenia samolotowego

Kandydaci na szkolenie do licencji PPL(A) muszą spełniać kilka warunków:
– kursant ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego PPL(A) musi mieć ukończony 17 rok życia;
– dniu pierwszego samodzielnego wylotu uczeń – pilot musi mieć ukończone 16 lat;
– student musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie Kategorii 1 lub 2;
– kandydat przystępujący do kursu musi posiadać wykształcenie co najmniej gimnazjalne (lub równorzędne) lub kontynuować naukę w szkole gwarantującej uzyskanie takiego wykształcenia do czasu przystąpienia do egzaminów na licencję PPL(A);
– kursant powinien posiadać zaświadczenie o niekaralności.

Szkolenie teoretyczne kurs samolotowy

wymogi samolotowegoSzkolenie teoretyczne obejmuje 130 godzin wykładów i ćwiczeń z określonych przedmiotów: prawo lotnicze, zasady ruchu lotniczego, przepisy i służby ruchu lotniczego; budowa samolotu; osiągi i planowanie lotu; możliwości człowieka; meteorologia; nawigacja; zasady lotu; bezpieczeństwo lotów. Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym, którego pozytywny wynik wraz z orzeczeniem lotniczo-lekarskim II klasy pozawala na rozpoczęcie kursu praktycznego. W przypadku niewystarczającej ilości kandydatów do grupowego szkolenia nauka odbywa się w trybie indywidualnym w postaci konsultacji z instruktorami i poprzedza bezpośrednio szkolenie praktyczne.

Kurs praktyczny szkolenia samolotowego

Szkoleszkolenie teoretycznenie praktyczne, to część kursu, która odbywa się w powietrzu, a warunkiem do jego przystąpienia jest pozytywny wynik z egzaminu teoretycznego. Zazwyczaj prowadzone jest na dwumiejscowym samolocie (kursant i instruktor). W trakcie szkolenia praktycznego uczeń-pilot wykonuje minimum 45 godzin lotów za wyjątkiem uczniów posiadających już doświadczenie lotnicze (np. szybowcowe). Przebieg szkolenia wyznacza instruktor na podstawie szybkości nabywania umiejętności przyszłego pilota. Ilości lotów wymienionych w programie szkolenia mają charakter jedynie orientacyjny i nienależny przywiązywać do nich znacznej wagi.

Szkolenie do Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego PPL(A) składa się z 3 zadań:

  • Zadanie I – Loty po kręgu i do strefy (nauka podstawowego pilotażu w strefie, lotów po kręgu połączonego z nauką startu i lądowania oraz postępowania w sytuacjach niebezpiecznych)
  • Zadanie II – Loty zapoznawcze według wskazań przyrządów
  • Zadanie III – Przeloty VFR w ruchu lotniczym kontrolowanym i niekontrolowanym

Zakończenie kursu pilotażu

kurs praktycznyPo zakończeniu szkolenia kandydat na pilota zdaje egzaminy teoretyczne (testy komputerowe) oraz egzamin praktyczny (ok. 1,5 godziny lotu) i uzyskuje licencję PPL(A).

Po egzaminie uczeń-pilot staje się samodzielnym pilotem z prawem latania samolotami jednosilnikowymi z silnikiem tłokowym. Licencja Pilota Samolotowego Turystycznego PPL(A) uprawnia do pełnienia bez wynagrodzenia w lotach VFR (z widzialnością ziemi) funkcji:
– pilota – dowódcy samolotu nieużywanego za opłatą;
– drugiego pilota na wszystkich samolotach, które nie są używane odpłatnie;
– uprawnienia te dotyczą samolotów jednosilnikowych lądowych;
– licencja PPL(A) otwiera drogę do latania dla siebie, uprawiania sportu samolotowego oraz lotnictwa zawodowego.

Zmiany wprowadzone w 2019 roku:

Obywatel polski, chcąc uzyskać licencję, musi ukończyć pełne szkolenie teoretyczne i praktyczne w języku polskim. Piloci nieposiadający obywatelstwa polskiego, szkolący się w polskim ośrodku szkolenia, muszą ukończyć pełne szkolenie teoretyczne i praktyczne wyłącznie w jednym języku: polskim lub angielskim.

Podobne artykuły:

  1. Licencja pilota szybowcowego Szybownictwo – szybowce Szybownictwo to mało popularny sport, który polega...
  2. Kurs spadochronowy dla każdego Badania lekarskie Przed rozpoczęciem przygody ze skakaniem osoba ubiegająca się...
  3. Pilotowanie to zajęcie przemyślane i odpowiedzialne Pilotowanie jest bardzo ważną, a właściwie najważniejszą funkcją, jaką pełni...
Tagi: sporty powietrzne

Ostatnie wpisy

  • Plażowy fitness – ćwiczenia, które wykonasz na piasku
  • Idea Igrzysk Olimpijskich
  • Camping w górach – jak przygotować się do letnich biwaków
  • Najczęstsze kontuzje wśród młodych piłkarzy
  • Spacer wzbogacony: Jak przekształcić codzienną przechadzkę w przygodę i trening

Tagi

biegi deska europa fitness góry hobby joga kajakarstwo kitesurfing kulturystyka narty nurkowanie odzież odżywki piłka podróże rower rozrywka siłownia snowboard sport sporty motorowe sporty powietrzne sporty walki sporty wodne sprzęt suplementy survival Szwecja taniec tenis trasy trekking turystka piesza turystyka windsurfing wspinaczka wycieczki wydarzenia wypoczynek wędkarstwo zdrowie zima ćwiczenia żeglarstwo
Mapa serwisu | Chcesz tu umieścić reklamę ?
ActiveHolidays © 2025